Mayıs, Cuma, 9, 2025
ABD'nin hava trafik kontrol sistemini yükseltme ve düzeltme planları sonunda ivme kazanıyor. Bu ABD planları Amerikalılara kusursuz bir havayolu deneyimi sunmayı amaçlıyor. Hava trafik kontrol sistemi baskı altında çökerken, havacılık altyapısının her katmanını düzeltmek, yükseltmek ve modernize etmek için acil eylem başlatılıyor. ABD, Amerikalılar için her havayolu deneyiminin daha sorunsuz ve daha güvenli olmasını sağlamak için hava trafik kontrol sistemi reformlarına öncelik veriyor. Bu arada, teknoloji ve personel seviyelerini yükseltme ve elden geçirme planları halihazırda harekete geçti. Bu sistemi düzeltmek kritik önem taşıyor ve bu ABD planları Amerikalılar için havayolu deneyimini yeniden tanımlayabilir.
Amerika'nın hava trafik kontrol sistemindeki çatlaklar artık gizli değil. Tamamen açık. Ölümcül kazalardan toplu uçuş iptallerine kadar, Amerika Birleşik Devletleri ulusal hareketliliğini, ekonomik istikrarını ve küresel turizm imajını tehdit eden bir havacılık acil durumuyla karşı karşıya.
reklâm
Bu hafta, Ulaştırma Bakanı Sean Duffy, ABD tarihindeki en iddialı havacılık reformlarından birini önerecek: FAA'nın çökmekte olan altyapısını ve eski sistemlerini yeniden inşa etmek için kapsamlı, milyarlarca dolarlık bir girişim. Bu, American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines, Alaska Airlines, JetBlue Airways, Spirit Airlines, Frontier Airlines, Allegiant Air, Hawaiian Airlines, Sun Country Airlines, Breeze Airways, Avelo Airlines'a fayda sağlayacak. Bu, felaketten doğan, siyasi gerginlikle şekillenen ve açıkça bozulmuş olanı düzeltmeye yönelik acil bir ihtiyaçtan kaynaklanan bir plan.
Son zamanlardaki bir dizi endişe verici olay, sektörde şok dalgaları yarattı. Ocak ayında, Reagan Ulusal Havaalanı yakınlarında meydana gelen felaket niteliğindeki bir havada çarpışma 67 can aldı. Günler sonra, başka bir Ordu helikopteri aynı havaalanında iki ticari jetin inişini iptal etmesine neden oldu. Daha geçen hafta, Newark Liberty Uluslararası Havaalanı gelen uçuşlarla tüm iletişimini 30 dayanılmaz saniye boyunca kaybetti; operasyonları felç etti ve yolcuların güvenini sarstı.
Bu izole bir türbülans değil. Sistemsel bir başarısızlık.
ABD havalimanları, Hartsfield-Jackson Atlanta Uluslararası Havalimanı, Los Angeles Uluslararası Havalimanı, Chicago O'Hare Uluslararası Havalimanı, Dallas/Fort Worth Uluslararası Havalimanı, Denver Uluslararası Havalimanı, John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı, San Francisco Uluslararası Havalimanı, Seattle-Tacoma Uluslararası Havalimanı, Orlando Uluslararası Havalimanı, Miami Uluslararası Havalimanı, Phoenix Sky Harbor Uluslararası Havalimanı, Charlotte Douglas Uluslararası Havalimanı, Newark Liberty Uluslararası Havalimanı, Boston Logan Uluslararası Havalimanı, Las Vegas Harry Reid Uluslararası Havalimanı, Houston George Bush Kıtalararası Havalimanı, Minneapolis−Saint Paul Uluslararası Havalimanı, Detroit Metropolitan Havalimanı, Philadelphia Uluslararası Havalimanı, Washington Dulles Uluslararası Havalimanı benzeri görülmemiş bir zorlukla karşı karşıya. Federal Havacılık İdaresi, birçoğu hala onlarca yıldır alay konusu edilen eski güvenlik araçlarına ve kağıt uçuş izleme yöntemlerine bağlı olan 520 tesisi denetliyor. 2022 modernizasyon vaadine rağmen, 49'un sonuna kadar yalnızca 2029 büyük havalimanı kağıtsız teknolojiyi görecek; bu da günümüzün ardışık sorunlarını önlemek için yıllar geç.
Hava trafik kontrolörü kıtlığı kritik bir noktaya ulaştı. FAA personel hedefinden 3,500 kontrolör eksik. Kıyıdan kıyıya kontrol kuleleri tehlikeli derecede ince. Emeklilikler işe alımları geride bırakıyor ve birçok yeni kursiyer sertifikalarını tamamlayamıyor.
Sonuçları yıkıcıdır.
Doğu Yakası'nın en yoğun merkezlerinden biri olan Newark, işlevsizliğin ulusal sembolü haline geldi. Geçtiğimiz haftaki radar ve telekom arızasından sonra, birkaç kontrolör aynı anda izin istedi. Sonuç? United Airlines, güvenliği ve akıl sağlığını korumak için günlük 35 uçuşu (toplam programının %10'u) azalttı. Ancak yolcular için bu, ülke genelinde dalga dalga yayılan kaos, gecikmeler ve kaçırılan bağlantılar anlamına geliyordu.
Sadece insanlar değil. Donanım eski. Yazılım güvenilir değil. Amerikan semalarını yönetmek için kullanılan araçlar, modern havacılığın hacmi veya karmaşıklığı için inşa edilmemiş onlarca yıllık altyapı üzerinde çalışıyor. Kontrolörler uçakları yönlendirmek için genellikle dürbünlere ve radyolara güveniyorlar; yenilikçiliğiyle bilinen bir ülkede şaşırtıcı bir gerçek.
FAA'nın modernizasyon projeleri parça parça, yetersiz fonlu ve acı verici derecede yavaştı. Önceki reform çabaları siyasi tıkanıklık, vizyon eksikliği veya basitçe çok az aciliyet nedeniyle başarısız oldu. Ancak durum kırılma noktasına ulaştı. Mevcut sistem bir on yıl daha gecikmeye dayanamaz.
Her gecikme ve yönlendirme milyonlarca dolara mal olur. Her kaza halkın güvenini sarsar. Her aksaklık, pürüzsüz gökyüzüne ve öngörülebilir programlara güvenen turizm, misafirperverlik ve iş sektörlerine sıçrar.
Turizm yetkilileri şimdiden kırmızı bayraklar kaldırıyor. Florida, Arizona, California ve New York -yıl boyu gelen seyahatlerle gelişen eyaletler- artan rezervasyon oynaklığı görüyor. Kanada, Avrupa ve Asya'dan gelen ziyaretçiler, ABD hava sahasındaki öngörülemezlik nedeniyle seyahatlerini yeniden düşünüyor. Ekonomik çöküş sessizce ama açıkça artıyor.
Bu arada, iş seyahatindekiler ve yüksek harcama yapan uluslararası turistler, Amerika'nın göklerini güvenli tutabilmesi için garanti talep ediyor. Reform yapılmazsa, bu dolarlar ve destekledikleri işler yok olacak.
Yüksek riskli bir hamleyle, Başkan Donald Trump ağırlığını FAA'nın tamamen yenilenmesine koydu. Ayrıntılar belirsizliğini korusa da, yönetimi geçmiş hükümetlerin uygulamaya koyamadığı değişiklikleri gerçekleştirmeyi vaat ediyor. Bakan Duffy, beş büyük ABD havayolunun CEO'larıyla birlikte, üç ila dört yıl sürmesi beklenen ve onlarca milyar dolarlık yatırım önerilen yol haritasını ana hatlarıyla açıklayacak.
Aciliyet açıktır. Ancak planın karşı karşıya olduğu büyük sorular var.
Kongre bütçeyi onaylayacak mı? Modernizasyon çabaları önceki reform girişimlerinin gecikmelerini ve israfını önleyecek mi? Hükümet, sistemi istikrara kavuşturmak için havaalanları, havayolları ve sendikalar arasında yeterince hızlı bir şekilde koordinasyon sağlayabilecek mi?
Ve en önemlisi, tüm bunlar başka bir felaket yaşanmadan önce yapılabilir mi?
Büyük havayolları şimdiden yeniden ayarlama yapıyor. United'ın Newark'taki küçültme kararı sadece bir başlangıçtı. Sektör içeriden kişiler, diğer taşıyıcıların kritik personel açığı veya kırılgan radar altyapısı olan havalimanlarında programları önceden azaltabileceğini öne sürüyor. Odak noktası büyümeden dayanıklılığa kayıyor.
Bu değişimin gezginler ve turizm ortakları için büyük etkileri vardır. Azaltılmış sıklık fiyatlandırmayı etkileyebilir. Birleştirilmiş rotalar bölgesel turizm akışlarını bozabilir. Mevcut FAA sınırlamaları altında çok riskli kabul edilirse daha küçük havalimanları doğrudan hizmeti tamamen kaybedebilir.
Oteller, tur operatörleri ve destinasyon pazarlama ajansları yakından izliyor. Her yere indirilen uçak daha az misafir, daha az harcama ve kaçırılan fırsatlar anlamına geliyor. Kongrelere ve uluslararası etkinliklere bağımlı şehirler için hava güvenilirliği artık bir lüks değil, bir zorunluluk.
Bu an, ABD havacılığının geleceğini belirleyebilir.
Hava trafik kontrol sistemini düzeltmek kolay olmayacak. Ancak düzeltmemek çok daha tehlikeli. Sektörün siyasi cesarete, mali taahhütlere ve stratejik aciliyete ihtiyacı var. Her şeyden önce hesap verebilirliğe ihtiyacı var; geçmişteki hataların tekrarlanmayacağına dair bir söz.
Dünya izliyor. Gezginler izliyor. Sistem sadece yeniden inşa edilmemeli, yeniden tasarlanmalı.
Amerika, küresel hava yolculuğu ve turizminde liderliğini sürdürmek istiyorsa, öncelikle kendi semalarını kontrol edebildiğini kanıtlamalıdır.
reklâm
Etiketler: Atlanta, Chicago, Dallas, FAA, Los Angeles, Miami, New York City, newark, anka kuşu, San Francisco, Trump yönetimi, ABD Havaalanları, ABD turizmi, USA, Washington DC
Pazar, Mayıs 18, 2025
Pazar, Mayıs 18, 2025
Pazar, Mayıs 18, 2025
Pazar, Mayıs 18, 2025
Pazar, Mayıs 18, 2025