TTW
TTW

Mumbai Hava Trafik Kontrolü, Pakistan'ın Uçuşa Yasak Bölgesi Nedeniyle Londra ve New York'tan Yönlendirilen Uçuşları Yöneterek Uçuş Sürelerinin 2.5 Saat Artmasına Karşı Dayanıklılığını Gösteriyor

Mayıs, Cuma, 9, 2025

Mumbai hava trafik kontrolü (atc)

Mumbai Hava Trafik Kontrolü Bölgesel Hava Sahası Kısıtlamaları Sırasında Trafikteki Artışı Yönetiyor

Mumbai Hava Trafik Kontrolü (ATC), yeteneklerinin benzeri görülmemiş bir testinde, Pakistan hava sahasının kapatılması ve devam eden bölgesel çatışmalardan kaynaklanan hava trafiğinde önemli bir artışı yönetiyor. Bu artış, yalnızca Chhatrapati Shivaji Maharaj Uluslararası Havalimanı'ndaki (BOM) günlük 950 ila 970 varış ve kalkışı değil, aynı zamanda yaklaşık 2,000 uçuşun yönetimini de etkiledi. Bu akın, artık Pakistan hava sahasını atlatan Kuzey Hindistan ve Güneydoğu Asya'dan yönlendirilen uçuşları da içeriyor.

Mumbai ATC için Artan İş Yükü

Normalde, Mumbai'nin ATC'si günlük yüzlerce iç ve dış hat uçuşunu idare eden yoğun bir hava sahasından sorumludur. Ancak, Pakistan hava sahasının kısıtlanmasından bu yana, Mumbai'deki hava trafiği yönetim ekibi çok sayıda uçuşun yeniden yönlendirilmesini denetliyor. Özellikle, Güneydoğu Asya'dan Orta Doğu, Avrupa ve Amerika'daki varış noktalarına giden uçuşlar artık Mumbai hava sahasını geçmek üzere yönlendiriliyor. Yaklaşık 250 Güneydoğu Asya uçuşu etkilendi ve bu da Mumbai'nin ATC'sini zorlayan bir trafik artışına yol açtı.

reklâm

Emirates (EK) ve Qatar Airways (QR) gibi büyük havayolları da dahil olmak üzere yabancı taşıyıcılar, Pakistan'ın uçuşa yasak bölgesinden kaçınmak için Mumbai hava sahasından geçen alternatif rotalar seçerek uçuş planlarını revize etmek zorunda kaldı. Bu ek iş yükü, uçuş planları yeniden yönlendirilip koordine edildiğinden Mumbai'nin ATC kapasitesini tahmini %20 oranında artırdı. Bu artışın etkisi, özellikle Hindistan'ın bölgede füze saldırıları gördüğü askeri operasyonu Sindoor Operasyonu'nun ardından, Hindistan üzerinden Pakistan'a erişim sağlayacak 25 rotanın kapanmasıyla daha da ağırlaştı.

Pakistan'ın Hava Sahası Yasağı ve Sonuçları

25 Mayıs 2025'e kadar geçerli olan Pakistan hava sahası yasağının uzatılması, özellikle Hindistan ile Güneydoğu Asya ve ötesindeki varış noktaları arasında faaliyet gösteren havayollarını etkiledi. Her gün Hindistan'dan çeşitli küresel varış noktalarına uçuş gerçekleştiren 70 ila 100 uçuş, Pakistan hava sahasının kapanması nedeniyle rotasını değiştirmek zorunda kalıyor. Buna, Pakistan hava sahasına girmekten kaçınmak için uçuş yollarını ayarlamak zorunda kalan Air India (AI) gibi büyük Hint taşıyıcıları tarafından işletilen uçuşlar da dahildir.

Örneğin, Mumbai'den (BOM) Londra (LHR) ve New York (JFK) gibi uluslararası varış noktalarına uçuşlar, Pakistan hava sahası yerine Arap Denizi üzerinden yeniden yönlendirilmeleri nedeniyle 2.5 saate kadar gecikmelerle karşı karşıya kalmaktadır. Bu değişiklikler, Hindistan ile devam eden gerginlikler sonucunda Pakistan tarafından uygulanan hava sahası kısıtlamaları tarafından tetiklenmiştir.

Air India gibi havayolları, bu yeni rotalara uyum sağlamak için uçuş programlarını ayarlamada proaktif davrandılar. Örneğin, Air India, Delhi'den (DEL) Londra'ya (LHR) ve Mumbai'den (BOM) New York'a (JFK) Mumbai hava sahası üzerinden uçuşlarını yeniden yönlendirdi ve bu da yolculuğa 600-800 deniz mili ekledi. Havada geçirilen ek süre ve artan yakıt tüketimi, havayolları için operasyonel maliyetleri artırmakla kalmadı, aynı zamanda artık daha uzun uçuş süreleriyle karşı karşıya kalan yolcular için önemli kesintilere de yol açtı.

Havayollarına Göre Uçuş Planları ve Uyarlamaları

Durum geliştikçe, Hint taşıyıcıları artan trafik yüküne ve yeni hava sahası koşullarına uyum sağlamaya devam ediyor. Örneğin Air India, hava sahası yapısındaki değişiklikleri yansıtmak ve Pakistan kontrolündeki hava sahasında çatışmalardan kaçınmak için sürekli olarak revize uçuş planları sunuyor. Bunu yaparken havayolu, gecikmeleri en aza indirirken uluslararası hizmet programını sürdürmeyi başardı. Ancak, Mumbai'den faaliyet gösteren diğer havayolu şirketleri ile birlikte havayolu, artık Hint kontrolündeki hava sahasındaki artan hava trafiğine ve hava operasyonlarının güvenliğini ve verimliliğini etkileyen devam eden jeopolitik gerginliklere uyum sağlama gibi ikili bir zorlukla karşı karşıya.

Ayarlamalar uluslararası havayolları arasında da yaygındı. Emirates ve Qatar Airways, Pakistan hava sahasının kapatılmasına uyum sağlamak için uçuş rotalarını önemli ölçüde değiştirdiler. Rotadaki değişiklik yalnızca operasyonel verimliliği etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda hava trafiği yönetiminde ek zorluklar da yaratıyor. Bu uluslararası taşıyıcılar Mumbai ATC ile iş birliği yaparken, bu kadar çok uçuşu tek bir hava sahası üzerinden koordine etmenin artan karmaşıklığı devasa bir görevdir. Mumbai ATC, hava trafiğinin sorunsuz bir şekilde akmasını sağlarken hem uluslararası hem de yerel taşıyıcıların ihtiyaçlarını dengelemelidir ve bu da sistem üzerinde artan bir strese yol açmıştır.

Bölgesel Havacılık ve Yolcu Deneyimi Üzerindeki Etki

Hava trafiğindeki artışın yalnızca havayolları ve hava trafik kontrolörleri için değil, yolcular için de önemli etkileri oldu. Uçuşların yeniden yönlendirilmesi gecikmelere neden oldu, çünkü Mumbai gibi büyük merkezlerden Londra ve New York gibi varış noktalarına uçuşlar artık beklenenden daha uzun sürüyor. Bu rotalar için ortalama uçuş süresi 2.5 saate kadar arttı, bu da daha uzun seyahat sürelerine ve yolcuların daha fazla hayal kırıklığına uğramasına yol açtı.

Ayrıca, hava trafiği akışındaki değişiklikler havayolları için ek yakıt tüketimi ve daha fazla mürettebat saati ihtiyacı gibi operasyonel maliyetleri artırdı. Bu da yolcular için daha yüksek bilet fiyatlarına yol açabilir. Daha uzun rotalar ve ek yakıt nedeniyle artan operasyonel maliyetlerle karşı karşıya kalan havayolları, sonunda bu masrafları yolculara yansıtabilir ve hava sahası kısıtlamalarından etkilenen rotalarda uçanlar için bilet fiyatlarında artışa yol açabilir.

Ek olarak, Mumbai hava sahasındaki artan trafik, yerel havalimanı operasyonları üzerinde ek bir baskı oluşturdu. Mumbai Havalimanı halihazırda Hindistan'ın en yoğun havalimanlarından biri ve Pakistan hava sahasının kapanması nedeniyle yeniden yönlendirilen ek uçuşları yönetmenin getirdiği ek karmaşıklık, kalkış ve inişlerin koordinasyonunda zorluklar yarattı. Mumbai'ye gelen ve Mumbai'den ayrılan yolcular, artan hava trafiği yönetimi gereksinimleri nedeniyle hem check-in kontuarlarında hem de güvenlik kontrollerinde daha uzun bekleme süreleri bekleyebilirler.

reklâm

Paylaş:

Bültenlerimize abone olun

ORTAKLAR

TTW'de

Bültenlerimize abone olun

Seyahat haberleri ve ticari etkinlik güncellemelerini almak istiyorum Travel And Tour World. okudum Travel And Tour World'sGizlilik Bildirimi.

Dilinizi seçiniz